Geoblog.pl    hubsag    Podróże    Azja    chiny....

chiny....

Chiny
Chiny, Hekou

Po 2h odprawy na granicy (opowiec do piwa) w koncu o 18.50 wpuscili mnie do Chin....

Ostatni autobus mi odjechal o 18.30... musialem tu znalesc nocleg... okazalo sie, ze nie jest to latwe... a to za sprawa tego, ze nigdzie nie moglem wymienic dolarow. a i ceny zaczynaly sie od 20USD (tu tez swietuja i ceny poszly w gore)... Nie moglem nic kupic, bo nie mialem lokalnej waluty... Cale szczescie, ze za ostatnie wietnamskie dony zjadlem obiad za rzeka... Dodatkowo nikt nie mowil po angielsku!!! Na poczatku nie wygladalo to najlepiej... Ale spacerujac po miasteczku z calym moim ekwipunkiem, w poszukiwaniu czegokolwiek, co mi ulatwi zycie, jakis gosc machal mi rekoma zebym wszedl do korytarza pomiedzy sklepami. Na poczatku nie wiedzialem co robic, tymbardziej, ze nie moglem odczytac szyldu (wszystkie jakie tu sa to oczywiscie w znaczkach chinskich i niektore po wietnamsku)... W koncu zdecydowalem sie wejsc i po 15metrach wskieo korytarza schodami za nim ku gorze... okazalo sie ze jestem w hotelu ;-))) Pokazal mi pokoj... Moje karteczki i dlugopis poslzyly za negocjatora cen... w koncu stanelismy na 5 USD... uff...

Szukajac jeszcze wieczorem jakiejkolwiek szansy na wymiane pieniedzy (bez rezultatu) napotkalem dwoje starszych amerykaninow... Mieli tylko 15Y (wiec i oni mi nie mogli wymienic), ale starsza pani dala mi 10 i powiedziala zebym cos zjadl, oni i tak z samego rana ida do Wietnamu i nie potrzebuja...

Rano idac na autobus moglem w koncu zapoatrzyc sie w lokalna gotowke i kupic bilet autobusowy...

Remik Ch
Remik Ch - 2008-05-06 19:52
Welcome to China. Przygoda przygoda, kazdej chwili szkoda. Hub a ty kiedy wracasz?
Staram sie jak moge zerkac na twoje podroze ale... brak umiejscowienia powoduje coraz mniejsza dostepnosc netowa. Majac na uwadze ze u ciebie moze byc podobnie wiec pisze ci newsa bezposrednio na bloga (potem mozesz usunac ta wiadomosc)
W skrocie jako pierwszy wiedz ze jade na Ukraine jutro a potem znajdziesz mnie w Swinoujsciu:) Tam na ciebie czekam man. Nocleg masz zalatwiony of course. Z pdroznym pozdrowusem, trzymam kciuki za ciebie w trudnych i pieknych momentach podrozy.
Remik

Gabi i Mirek
Gabi i Mirek - 2008-05-06 23:10
Rząd Rosji wprowadził wobec obywateli Polski obowiązek wizowy przy podróżach tranzytowych przez terytorium Federacji Rosyjskiej - podała ambasada RP w Moskwie.
Decyzja ta będzie obowiązywać od 15 maja 2008 roku.

hubsag
hubsag - 2008-05-07 08:50
你哦 no i bede musial na dluzej zagrzac miejsce w Ulan Bator.... ehhh..

Stasiu
Stasiu - 2008-05-07 21:28
Wiza mongolska!
Ciezko bylo mi zrozumiec tego mongola w ambasadzie. Mowilem do niego na rozne sposoby: wolno, szybko, krotko, dlugo, itp. On za kazdym razem odpowiadał, że musisz mieć wize! Chociaz mialem wrażenie, że jak go spytam czy muszę mieć wizę mongolską na jazdę palcem po mapie, to pewnie też by odpowiedzial, że musze, hehe...

ps. od razu przypomina mi sie polska mistrzowska riposta: "Nie rżnij Mongoła ty Mongole jeden"