Geoblog.pl    hubsag    Podróże    Azja    zegluga Mekongiem....

zegluga Mekongiem....

Laos
Laos, Pak Ou

zegluga Mekongiem....

Wspaniala rzeka.... swoja droga pelna historii...
rzeka, ktora sprawia, ze mieszkancy Laosu sa jacy sa (niesamowici, przyjazni,....)
Rzeka, ktpora dostarcza im poza porzywieniem, oczywiscie stanowi doskonaly srodek do nawadniania pol, turystyka i transport... Ulatwia im rzycie, co sprawia, ze mniej pracuja i sa bardziej zadowoleni z rzycia ;-))

Plyniecie w gore rzeki z rana i po poludniu w drodze powrotnej dostarcza kolejnych przezyc, widokow, obserwacji zycia Laosanczykow...

Jak znow nuzyje slow piekny, niesamowity, cudowny.... ale tak bylo....

Po drodze zatrzymalismy sie w whyski wilage, gdzie skosztowalismy kilka rodzajow wodki z ryzu (pisze wodki, bo tak jest dla mnie oni nazywaja to whyski)... swoja droga calkiem niezly wyrob ;-)))

Drugim przystankiem byla jaskinka, ktorej jest jednym z wazniejszyvh punktow pielgrzymkowych buddystow...

Wieczorem nie mogac sie upoic Mekkongiem, ktory tutaj rozciaga sie na 300metrow, spacerowalismy w zdloz niego i broczac w nim po kolana... Zatrzymywalismy sie obserowjac wieczorna technike polowu ryb....

Siemion
Siemion - 2008-04-07 15:07
No, no... bidnie tam i jakoś ten nastrój na twe opisy się rzuca... Ale nie martw się Filias Fogg też miał ciężkie dni w Indochinach. A co do tych mieszkańców Laosu, to raczej Laotańczycy, bo językiem urzędowym jest laotański. Poza tym to nie takie pewne, że tam sami Laotańczycy, szczególnie w górach, bo nasz wielki słownik czynu społecznego podaje skład narodowości Laosu: Laotańczycy (67,1%), Palaung-Wa (11,9%), Tajowie (7,9%), Mea (5,2%), Khmerzy tzw. górscy (4,6%). Ale to i tak o kant dupy rozbił, bo wszyscy "skserowani od jednego żółtego wzorca". Nerka.

Rusłan
Rusłan - 2008-04-12 11:53
Dzisiaj oglądaliśmy z Ewą na 2 TVP film dok. "Laos -czarodziejska kraina".Tylko można ci pozazdrościć,że widzisz to wszystko na własne oczy.Nie wiem kiedy nam się uda wybrać z naszą maleńką na jakąkolwiek egzotyczną wyprawę ale kiedyś na pewno spróbujemy to zrealizować.Pozdrowienia

hubsag
hubsag - 2008-04-15 10:11
Na razie dodalem zalegle zdjecia, w najblizszym czasie cos dopisze ;-)))

pozdrawiam serdecznie ;-))
i Szczesliwego Nowego Roku ;-))) ....kmerskiego ;-)) 12.04.2008 sie rozpoczal i prawie wszystko pozamykane... w tym kafejki...

rspoland
rspoland - 2008-04-15 23:07
zejefajne motorówki:)

nareszcie sie dopisałem jak człowiek, za dwa dni ruszamy !!! cu then