Geoblog.pl    hubsag    Podróże    Azja    male buddyjskie Khajurāho....

male buddyjskie Khajurāho....

Tajlandia, Sukanthai

Po calonocnej przeparawie pociagiem, dwoma autobusami dotalem do starozytnej stolicy Tajlandii...

ale po kolei, bo bez przygod sie nie odbylo... ;-)))

Pociagi... ciagle sa spoznione!!! do tego stopnia ze jak chcialem jechac o 22.45, na dworcu bylem o 22.30 i zdazylem na pociag z 21.10 (z tym, ze byl on o 23.30 ) ;-))))
Mial byc o 23.05 i rzeczywiscie taki podjechal.... o 23.05 wsiadlem, spytalem konduktora o miejsce (pociag juz ruszyl ze stacji) powiedzial mi ze to nie ten pociag, ze nie moge jechac do nastepnej stacji i wywalili mnie z pociagu w szczerym polu... wracalem sie ponad km do stacji po torach... ;-)))

W pociagu (na tych malutkich siedzeniach) z trudem, ale udalo mi sie zasnac i wysiasc na odpowiedniej stacji (Phitsanulok)... Tam wziolem lokalny autobus (nr 1) i dojechalem na terminal autobusowy... Tam na szczescie nie czekalem dlugo, bo 2 min) i pojechalem do nowego Sukanthai... Tam z terminalu autobusowego zlapalem lokany autobus i po 30 minutach bylem w starozytnej stolicy...
Wypozyczylem rower i w ciagu 5h zwiedzilem zdecygowana wiekszosc swiatyn i palac... wiekszosc w ruinie, ale nie doszczetnej na szczescie)
Takie male Khajuraho!!! warto pojechac udajac sie z poludnia Tajlandii w stone Lampang czy Chiang Mai...

Po godzine 15 juz siedzialem w autobusie do Chiang Mai...

W Tajlandii zdecydowanie w miasteczkach polecam wypozyczenie roweru lub skutera... Najlepsze srodki transportu. Za rowerem przemawiaja koszta (20-50B/dzien; skuter 200 plus paliwo), mozliwosc poprawy kondycji ;-)), dojedzie sie nim wszedzie, nie zawsze jest to mozliwe skuterem, jest mniej klopotliwy i w razie jakiejkolwiek awarii latwiej go wsadzic na riksze niz skuter ;-))). Za skuteem opowiada sie tylko to ze szybciej sie jedzie i mniej sie meczy... W sumie tylko raz wypozyczalem skuter, na dalsza droge... Rower zdecydowanie najlepszy ;-)))